Liesbeth De Winter start op 1 juli als algemeen secretaris bij beweging.net

Liesbeth De Winter (41) is geen onbekende in het sociaal-cultureel werk. Na haar studie Kunstwetenschappen en een masters degree Publiek Management, vond ze al snel haar weg in deze sector.

Eerst als cultuurbeleidscoördinator in Leopoldsburg. Daarna bij De Federatie, de sectorfederatie van het sociaal-cultureel werk en de amateurkunsten. Daar startte ze als stafmedewerker om door te groeien tot adjunct-directeur en uiteindelijk directeur extern beleid en communicatie.

Liesbeth De WinterLiesbeth De Winter
In de jaren bij De Federatie maakte ze al kennis met beweging.net en de sociaal-culturele organisaties die er deel van uitmaken.  ‘Mijn bewondering voor hun realisaties is groot’, stelt De Winter.

‘De beweging.net partners zijn stuk voor stuk professionele organisaties die blijven innoveren binnen een steeds complexer wordende maatschappij. Ze doen dat bovendien met respect voor hun achterban.  Ik kijk ernaar uit hier deel van uit te maken. En mee te bouwen aan de verdere groei van het netwerk dat het middenveld en de samenleving versterkt.’